Jobb, Jobb och mera jobb!

2011-07-26, 20:44:40 / Kategori: Allmänt

Som ni redan har förståt så är det Tisdag i dag. Men vad ni kanske inte vet är att jag har jobbat på City Gross, som jag även gjorde igår och andra dagar. Denna veckan har jag fullt upp med jobbet, jobbar Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag och Fredag. Sen är jag ''ledig'' på Lördag och sen på Söndag så åker jag ÄNTLIGEN till Ullared. Sen ser man ''fram'' till en veckas arbete som väntas. Jag har tröttnat ganska mycket på det, men det är goa pengar. Det lönar sig när man får in sina pengar på sitt konto.
Jag kan inte förstå ungdomar som inte sommarjobbar, hur kan dom få pengar? Visst man har studiebidraget men hur länga varar det? Inte länge för min del. Högt i 2 veckor sedan är kontot sluuuut. Jag är inte uppfostrad att få pengar när jag vill ha det, vill jag ha pengar så måste jag jobba för att förtjäna det!! Jag kan t.ex. inte gå till mina föräldrar och fråga om jag kan få 500kr för jag ska ut och shoppa med mina vänner. Antingen får jag låna för att sedan lämna tillbaka vart ända krona som jag har lånat. Eller så får jag göra syslor hemma och få betalt för det. Men sedan håller jag faktiskt med mina föräldrar att om man bara får pengar efter pengar så lär man sig inte att få kontroll över pengar.
Men Men det är härligare att jobba hårt för att få sina pengar.. :D


 






KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?