JaJA

2011-07-22, 18:57:11 / Kategori: Allmänt
Ja nu sitter man och nästan somnar framför datorn, efter ett jobbigt arbetspass på City Gross i Trelleborg. Men det bästa med att komma hem i från jobbet, är att känna att allt kommer att löna sig när man får hem sin lön. Man jobbar ju inte gratis, som tur är. Min kollega frågade om jag kundra jobba i morgon, men tyvärr så kunde jag inte det pga att vi ska ha föddelsedags kalas för min pappa som fyllde 40år 8 Juli. Som jag kanske inte har berättat så ordnade mamma och jag en överrasknings fest till honom på den dagen han fyllde år på, alltså 8 Juli. Dagen innan han fyllde år så sa vi bara till honom att han senast skulle vara hemma från jobb kl.15.30, när han sedan kom hem så sa vi till honom at han skulle gå in och vila i en timme och en kvart. Eftersom att han blir lätt trött efter ett arbetspass. Så han gick in och la sig, medans han sov så fixade mamma och jag till oss!
När han sedan hade vaknat och gjort igjordning sig så satte vi oss i bilen kl.17.25. När vi körde så smsade jag våra vänner och våra grannar att dom kunde komma hem till oss och sätta upp party tältet samt sätta fram champanj och till tugg. kl.18.00 var alla gästerna på plats och vi kunde sedan löra hem. Pappa visste inte alls vad som på gick eftersom att han hade ögon bindel och musik i öronen. Det ända han visste var att det var något som skulle hända. Som sagt efter 45min av körande kunde vi äntligen åka hem. När vi kom hem så ställde sig alla gästerna på marken innan vårt hus, dom ställde sig då i en halv cirkel då pappa var i mitten. Mamma räknade till tre och drog av honom ögonbindeln. Och som vi förväntade oss så visste han inte över huvudtaget vad som hade hänt. Våra gäster sjöng för honom och tittade man riktigt noga på pappa så kunde man faktiskt se en liten tår som tittade fram i ögongen....AAWW <3 Pappsen!!! <3 Pappa och jag bråkar rätt mycket här hemma, tyvärr. Bara för att vi har samma humör. Vi kan vara glada i ena stunden och en sekund efter så kan vi skrika och skälla på varandra. Många gånger har det blivit att mamma har börjat gråta och då sprungit ut ur rummet. Hon har sagt många gånger att hon inte pallar med att vi bråkar så mycket. Hon har aldrig sagt att hon skulle flytta, men det har jag nästan ''väntat'' på. Man har märkt det på henne.
Därför var det så skönt att göra detta för pappa. Än idag förstår han inte hur jag och mamma har lyckats med allt. Och han är otroligt tacksam för allt vi har gjort! <3

Sorry, men jag har ingen bild på pappsen..





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?